با اين مواد غذایی زود لاغر خواهید شد

  • سلامت
  • ۱۹ام دی ۱۳۹۴
  • 2 دیدگاه

مغزهاي گياهي در صورتي كه به مقدار متعادل مصرف شوند موجب بهبود سطح كلسترول شده و به كاهش وزن و لاغري كمك مي‌کنند.

ماست
ماست پروتئين دارد و مدت بيشتري طول مي‌كشد تا از معده خارج شود بنابراين مدت طولاني ‌تري احساس سيري در شما باقي مي‌ماند. علاوه بر اين براي گوارش پروتئين كالري بيشتري نسبت به كربوهيدرات مي‌سوزانيد. ماست بدون شكر و بدون چربي يا كم چرب انتخاب كنيد.

دارچين
برخي مطالعات نشان مي‌دهند دارچين خاصيت تثبيت قند خون دارد. دارچين مي‌تواند اشتها را به ويژه در افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ فروبنشاند. تقريبا همه افراد مي‌توانند دارچين را به شيوه سنتي مصرف كنند. مي‌توانيد مقداري دارچين را در قهوه، چاي، ماست و براي افزودن طعم شيريني بدون افزايش كالري به انواع غذاها (مانند شله زرد) بيفزاييد.

فلفل قرمز
فلفل قرمز ماده شيميايي بدون طعمي به نام كاپسايسين دارد. در برخي انواع فلفل مقدار اين ماده بسيار بيشتر و در برخي مانند فلفل دلمه‌اي مقدار آن بسيار كمتر است. كاپسايسين به نظر مي‌رسد اشتها را فرونشانده و متابوليسم را كمي افزايش مي‌دهد اما تنها براي مدت كوتاهي. احتمالا كاپسايسين تاثير قابل ملاحظه‌اي بر وزن ندارد مگر اينكه به خاطر طعم تندش باعث شود كمتر غذا بخوريد.

چاي سبز
چندين مطالعه نشان داده است كه چاي سبز با تحريك بدن به سوزاندن چربيهاي شكم، مي‌تواند كاهش وزن را تسريع نمايد. چاي سبز حاوي ماده‌اي به نام كاتچين است. كاتچين نوعي ماده شيميايي گياهي است كه بر سوخت و ساز تاثير مي‌گذارد. براي اينكه بيشترين بهره را از چاي سبز ببريد بايد چند مرتبه در روز اين نوشيدني را مصرف كنيد. توصيه مي‌شود چاي را داغ مصرف كنيد چون مدت بيشتري طول مي‌كشد تا آن را بنوشيد و بنابراين احساس آرامش به شما مي‌بخشد.

گريپ‌فروت
گريپ فروت هيچ خاصيت چربي سوزي جادويي ندارد اما مي‌تواند به شما كمك كند با دريافت كالري كمتر احساس سيري پيدا كنيد. علت اين امر فيبر محلول موجود در گريپ فروت است كه گوارش آن مدتي طول مي‌كشد. پيش از غذا نصف گريپ فروت يا يك ليوان آب گريپ فروت مصرف كنيد تا به واسطه احساس سيري ناشي از آن كمتر غذا بخوريد.

هندوانه
غذاهايي كه محتواي آب زيادي دارند فضاي بيشتري در معده تان مي‌گيرند بنابراين سيگنالي ارسال مي‌شود كه به اندازه كافي خورده‌ايد و جاي زيادي براي غذاهاي ديگر نيست. بسياري از سبزيجات و ميوه‌هاي خام آب و مواد مغذي زياد و كالري كمي دارند. هندوانه يكي از بهترين نمونه‌هاي اين مواد غذايي است و منبع خوبي براي آنتي اكسيدان ليكوپن بوده و ويتامين ث و آ زيادي نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

گلابي و سيب
سيب و گلابي نيز آب زيادي دارند. بهتر است اين ميوه‌ها را با پوست بخوريد تا به واسطه فيبر آن مدت بيشتري احساس سيري كنيد. به جاي آب ميوه بهتر است ميوه كامل مصرف كنيد تا فيبر بيشتري دريافت كنيد و ميوه را بجويد. با جويدن ميوه مقداري كالري نيز مي‌سوزانيد و مدت بيشتري طول مي‌كشد تا ميوه را بخوريد كه اين ويژگيهاي برتري مصرف ميوه كامل نسبت به اسموتي را نشان مي‌دهند.

انگور در مقابل كشمش
دو فنجان انگور با يك چهارم فنجان كشمش مقايسه مي‌شود. هر دوي آنها كمي بيشتر از ۱۰۰ كالري دارند اما احتمالا با خوردن انگور بيشتر سير مي‌شويد. ميوه‌هاي خشك نيز جايگاه خود را دارند و به مقدار كم مي‌توان در سالاد آنها را استفاده كرد.

بري‌ها (توت ها)
بري‌ها همانند ميوه‌هاي ديگر پر از آب و فيبر هستند و شما را مدتي سير مي‌كنند. همچنين بسيار شيرين هستند و با مقدار كمي كالري (نسبت به كلوچه و بيسكويت) ميل شما به شيريني را ارضا مي‌كنند. بلوبري نمونه خوبي از اين دست ميوه‌ها و سرشار از آنتي اكسيدانها است.

سبزيجات خام
سبزيجات خام ميان وعده عالي به حساب مي‌آيند. سبزيجات خام تمايل به خوردن ميان وعده ترد را برآورده كرده و به واسطه محتواي زيادي آب به شما احساس سيري مي‌دهند در حالي كه كم كالري هستند. نصف فنجان كرفس خرد شده تنها ۸ كالري دارد. مقداري كره بادام زميني به كرفس بماليد يا هويج را در سالسا خرد كنيد. وقتي تمايل به مصرف چيپس داريد، به جاي آن سبزيجات خام مصرف كنيد.

سيب زميني
سيب زميني سرخ كرده احتمالا گزينه‌اي عالي است اما اگر از سيب زميني تنوري به جاي آن استفاده كنيد، انتخاب بهتري داشته‌ايد. سيب زميني تنوري به قدري طعم دارد كه نيازي به چيز ديگري در كنار آن نيست. با مصرف سيب زميني تنوري در مصرف كالري مقدار زيادي صرفه جويي مي‌كنيد. سيب زميني سرشار از پتاسيم، بتاكاروتن، ويتامين ث و فيبر است.

تخم مرغ
يك تخم مرغ تنها ۷۵ كالري و ۷ گرم پروتئين دارد و علاوه بر آن از مواد مغذي حياتي ديگري نيز برخوردار است. به خاطر داشته باشيد بدن براي گوارش تخم مرغ كالري بيشتري مي‌سوزاند تا گوارش صبحانه پر كربوهيدرات. اگر كلسترولتان بالاست، يك تخم مرغ تقريبا همه مقدار كلسترولي كه در روز مي‌توانيد دريافت كنيد، را وارد بدن شما مي‌كند بنابراين سفيد تخم مرغ را كه بدون كلسترول است مصرف كنيد.

قهوه
حتما برايتان جالب است نوشيدني لذيذ و مورد علاقه تان يكي از مواد غذايي است كه به افزايش متابوليسم و در نتيجه كاهش وزن كمك مي‌كند. قهوه متابوليسم را كمي افزايش ميدهد اما اين مقدار به ويژه اگر همراه آن ميان وعده‌هاي پركالري مصرف كنيد، موجب كاهش وزن قابل توجهي نمي‌شود.

جوي دو سر
خوراك جوي دو سر، سه ويژگي مفيد براي كاهش وزن دارد: فيبر زياد، مقدار زيادي آب و حرارت. در مجموع اين سه فاكتور بسيار سير‌كننده هستند. خوردن غذاهاي گرم مدت بيشتري طول مي‌كشد، از طرفي چون جوي دوسر سرشار از فيبر و مايعات است مدت بيشتري شما را سير نگه مي‌دارد. خوراك جوي دو سر را زياد شيرين نكنيد. به جاي آن از دارچين يا جوز هندي استفاده كنيد تا نياز به شكر كمتري داشته باشد.

نان سبوس دار
كراكر يا نان ترد غلات كامل جايگزين پرفيبر و كم چربي به جاي بيسكوئيت و كراكرهاي معمولي هستند. تحقيقات نشان داده‌اند كه افرادي كه غلات كامل به جاي غلات تصفيه شده مصرف مي‌كنند چربي شكم كمتري دارند. غلات كامل مواد مغذي زيادي نيز در بردارد و بنابراين فوايد آن براي سلامتي زياد است اما اين درباره كراكر و بيسكوئيت صادق نيست. همچنين ماكاروني و نان غلات كامل مي‌توانيد مصرف كنيد.

سوپ
در اينجا سوپ بر پايه آب مرغ يا گوشت مد نظر است نه خامه‌اي. سوپ پر از آب بوده و شما را با كالري بسيار كمي سير مي‌كند. از طرف ديگر به خاطر داغ بودنش مانع از پرخوري مي‌شود. سوپ را پيش از غذاي اصلي ميل كنيد تا فضاي معده شما را محدود كند و نگذارد زياد غذاي پركالري بخوريد.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

مریم می گوید:
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ و ساعت ۰۱:۰۷ پاسخ

عالی 😉

مریم می گوید:
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ و ساعت ۰۱:۰۸ پاسخ

چطور میشود هر روز از آشپزی این جا استاده کرد لطفا راهنمایی کنید